Často kladené dotazy

S-ADTP používá sázecího robota. Znamená to, že není možné katalog pojmout kreativně?

To rozhodně nikoliv. Už sám sázecí robot pracuje s  kreativní sazbou. Je schopen paralelně využívat hned několik rozložení stránek a sám vyhodnocuje, které rozložení i např. orientaci fotografií na dané stránce uplatnit. Vysázený materiál tedy vypadá stejně, jako kdyby ho sázel živý grafik. Výslednou sazbu je navíc samozřejmě možné libovolně upravit – buď s  využitím vašich vlastních grafiků anebo s využitím grafického studia společnosti Sittardia.

Nyní používáme připravené grafické šablony v Adobe InDesign, budeme muset pro S-ADTP dělat nově celou grafiku?

Ne. Vaše předpřipravené šablony pouze upravíme tak, aby je bylo možné použít k automatizované sazbě. Pro její využití je nutné pouze přiřadit k  jednotlivým pozicím v rozložení stránky datová pole, ze kterých bude robot sázet text a obrázky.

Zvládne systém velký počet a velké fotografie (High-resolution)?

Zcela určitě. Právě správa velkého počtu obrazových dat a možnost zpracování obrázků ve vysokém rozlišení byla jedním ze základních zadání při vývoji aplikace. Po nahrání obrázku systém nejen uloží originál, ale zároveň jej na pozadí připraví pro použití na webu (RGB, 72dpi) i pro tisk (CMYK, 300dpi).

Co se stane, když v průběhu sazby zjistím, že potřebuji udělat změnu (přidat, přesunout, smazat produkt)?

V prostředí aplikace S-publishing je funkce pro tvorbu zadání pro tištěné publikace, zde produkt z pozice jednoduše odeberete nebo změníte pořadí jednotlivých produktů. Následně znovu spustíte automatizovanou sazbu, která provede všechny následující změny zcela automaticky. Díky tomu tak můžete i po vysázení veškerého textu bez problémů dál provádět libovolné změny, aniž by to představovalo nějaké časové zdržení.

Váš systém sází hodně technicky orientované firmy, ale naše produkty nejsou technického charakteru a zakládáme si na designu. Je přes to pro nás S-ADTP vhodné?

90 % našich zákazníků od nás vyžaduje kreativní design, protože v  prostředí S-ADTP sázejí rozsáhlé katalogy, které jsou jejich klíčovým prodejním kanálem. S-ADTP využívají třeba i cestovní kanceláře či prodejci sportovního oblečení, pro které je graficky atraktivní sazba jejich katalogů naprosto zásadní.

Používám-li S-ADTP, je potřeba mít licence ještě na další SW?

Ano v případě, že chcete využít pouze vysázení holých dat nebo hrubé vysázení publikace a ke kreativnímu dotvoření publikace chcete využít vlastní kreativce, je potřeba mít k dispozici Adobe InDesign či Quark Xpress. Nicméně, celou sazbu lze vyřešit i tak, že proběhne plně v režii grafického studia společnosti Sittardia a vy připravíte pouze potřebné textové a obrazové podklady. Pak žádných další licencí není třeba.

Jak funguje oprava chyb či tvorba změn při korekturách?

Při práci se systémem S-ADTP dostáváte po omezenou dobu k  dispozici i cloudový nástroj S-PIM pro správu produktových dat. Vámi dodané textové a grafické podklady vám tedy převedeme do tohoto cloudového nástroje a vy pak můžete všechny změny provádět v  prostředí webového prohlížeče z  libovolného počítače připojeného k  internetu. Pro řízení korektur zde navíc máte k  dispozici i nezbytná schvalovací workflow a možnost nastavení schvalovacích kompetencí. Po provedení změn v  podkladových datech v  systému S-PIM pak pouze v Adobe InDesign či Quark Xpress zaktualizujete publikaci ze zdrojové databáze a všechny změny se automaticky promítnou i do výsledné sazby dokumentu.

Při přípravě katalogu obvykle nejprve pracujeme s texty. Fotografie, které teprve vznikají, dodáváme k vysazení později. Je takový postup práce u systému S-publishing možný?

Samozřejmě. Rozložení stránky pracuje s  pozicemi pro text a pozicemi pro fotografie. Pokud u daného produktu jedna z  těchto částí chybí, zůstane po provedení předběžné automatizované sazby na dané pozici volný prostor. Po doplnění zdrojových dat se pak tento prostor zaplní a případně dojde k  úpravě velikosti textového pole respektive prostoru pro obrázky.

Je možné změnit na poslední chvíli například design pozice v katalogu nebo rozložení (layout) jen jedné strany a při tom zanechat již vysázené pozice nezměněny?

Ano, to je jedna z hlavních výhod systému S-ADTP.

Děláme jen malé katalogy. Od kolika stran sazby se systém S-ADTP vyplatí?

U jednorázové přípravy katalogu se systém S-ADTP vyplatí už při sazbě 50ti katalogových stran nebo 15ti letákových pozic. Nejvíce se však jeho výhody projeví při pravidelném používání, kde se časová úspora získaná při přípravě podkladů a sazbě, stejně jako výhody plynoucí z  nulové chybovosti znásobí. Pokud tedy sázíte např. jednou měsíčně třeba desetistránkový katalog, vyplatí se S-publishing i vám.